Η καθημερινή κατανάλωση φρούτων αποτελεί μια από τις βασικότερες αρχές μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής. Ιδιαιτέρως τους πιο ζεστούς μήνες του έτους, δηλαδή την περίοδο της άνοιξης και του καλοκαιριού, καθίστανται ακόμη πιο αναγκαία, καθώς μας βοηθούν να
αναπληρώνουμε τα χαμένα με τον ιδρώτα συστατικά μας, όπως νερό, απαραίτητα μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
Αυτό που επίσης συστήνεται είναι να προτιμάτε φρούτα εποχής.

Ας γνωρίσουμε λοιπόν καλύτερα τα φρούτα που κάνουν την εμφάνισή τους αυτό το διάστημα :

Φράουλες
Δίνουν 50 θερμίδες ανά μπωλάκι
Από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης C
Καλή πηγή φυτικών ινών
Περιέχουν ανθοκυανίνες, που είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά
Προσοχή σε αλλεργίες

Πεπόνι
1 μεγάλη φέτα πεπόνι μας δίνει περίπου 42 θερμίδες
Καλή πηγή βιταμίνης C
Καλή πηγή φυτικών ινών

Μούσμουλα
Δίνουν 42 θερμίδες ανά μπωλ 100 γρ.
Πλούσια σε φυτικές ίνες
Από τα πιο πλούσια σε ασβέστιο φρούτα

Μια ερώτηση που συχνά τίθεται είναι το αν θα πρέπει να προτιμάμε τα φρούτα ως φρούτα ή ως χυμό φρούτων. Η σύγκριση θα μπορούσε να γίνει μόνο ανάμεσα σε φρούτα και φρέσκους χυμούς αυτών. Και τα δύο αποτελούν όπως ήδη αναφέρθηκε σημαντικότατες πηγές νερού, βιταμινών και μετάλλων, καθώς επίσης και πολλών αντιοξειδωτικών.
Ωστόσο, οι χυμοί λόγω του ότι αποτελούν εκχυλίσματα φρούτων είναι πιο πυκνοί σε θρεπτικά συστατικά και υγρά, καθώς επίσης και σε θερμίδες. Αντίθετα τα φρούτα είναι πολύ πιο πλούσια σε φυτικές ίνες από τους χυμούς που έχουν στυφτεί.
Για το λόγο αυτό είναι προτιμότερο οι χυμοί να γίνονται στο μπλέντερ και όχι σε στίφτες ή αποχυμωτές.
Επίσης, τόσο τα φρούτα όσο και οι χυμοί είναι πάρα πολύ ευαίσθητα στον αέρα και το φως, γιαυτό η κατανάλωσή τους θα πρέπει να γίνεται αμέσως μετά από την κοπή ή το στύψιμο τους.

Επιστημονική Ομάδα neafdiatrofis.gr