Μια κλασσική συνταγή, για να μαθαίνουν οι νέες μαγείρισσες και να θυμούνται οι παλαιές.
Τα ρεβίθια περιέχουν ως όσπριο πρωτεΐνη, πολλές φυτικές ίνες και βιταμίνες συμπλέγματος Β. Προσοχή στην ποσότητα του ελαιολάδου που χρησιμοποιείται (κυρίως οι μαμάδες και οι γιαγιάδες) !

Υλικά για 2 άτομα
300γρ ρεβίθια
1 μέτριο κρεμμύδι ξερό
4 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
Αλάτι, πιπέρι
2 κουταλάκια του γλυκού μαγειρική σόδα
Χυμό από 1 λεμόνι
2 κουταλιές της σούπας αλεύρι

Εκτέλεση
Βάζουμε τα ρεβίθια στο νερό για 8-10 ώρες. Τα στραγγίζουμε και ρίχνουμε τη σόδα, ανακατεύοντας καλά με τα χέρια μας κατά διαστήματα για περίπου 1 ½ ώρα. Ξεπλένουμε πάρα πολύ καλά τη σόδα με πολλά πλυσίματα. Βάζουμε νερό στην κατσαρόλα με τα ρεβίθια, τόσο ώστε να τα σκεπάζει κατά 3 δάχτυλα και ανοίγουμε τη φωτιά. Βράζουμε τα ρεβίθια για τουλάχιστον 15 λεπτά φροντίζοντας να ξαφρίζουμε συνέχεια μέχρι να τελειώσει ο αφρός που βγαίνει με το βράσιμο. Στη συνέχεια στραγγίζουμε τα ρεβίθια και προσθέτουμε βραστό νερό τόσο ώστε να σκεπάζει τα ρεβίθια κατά 3 δάχτυλα και βράζουμε και πάλι, μαζί με το πολτοποιημένο κρεμμύδι, το ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι. Όταν τα ρεβίθια μαλακώσουν αρκετά βάζουμε το χυμό λεμόνι σε ένα βαθύ πιάτο, προσθέτουμε το αλεύρι και αρκετό υγρό από την κατσαρόλα και ανακατεύουμε καλά ώστε να διαλυθεί το αλεύρι. Στη συνέχεια, το μίγμα λεμονιού με αλεύρι το ρίχνουμε στην κατσαρόλα μέσα από σίτα και ανακατεύουμε για 3-4 λεπτά μέχρι να χυλώσει το υγρό της κατσαρόλας με τα ρεβίθια.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr