Πρόκειται για τροφές που φυτρώνουν μέσα στο έδαφος και όχι καρποί δέντρων. Oι ρίζες μπορεί να έγιναν μόδα και να τις συναντάμε σε εστιατόρια πολυτελείας, αλλά, εκτός από την εξαιρετική τους γεύση, είναι και «βόμβες» ενέργειας και θρεπτικών ουσιών.
Oι ρίζες γενικότερα είναι οι «αποθηκευτικοί» χώροι των πολύτιμων συστατικών των φυτών.

Εκεί βρίσκονται όλα τα ιχνοστοιχεία και οι βιταμίνες τους. Αξίζει, λοιπόν, να μπουν και αυτές στην κουζίνα σας, ώστε και το διαιτολόγιό σας να αποκτήσει ποικιλία και να ωφεληθείτε από τη μοναδική διατροφική τους αξία.
Ας γνωρίσουμε μία από αυτές, που δεν είναι άλλη από τη σελινόριζα.
Είναι μια εξαιρετική σε θρεπτική αξία ρίζα.

Η θρεπτική της αξία σε μακροθρεπτικά συστατικά ανά 100 γραμμάρια είναι :
• Θερμίδες 10
• Πρωτεΐνες 0,7 γραμμάρια
• Υδατάνθρακες 4,3 γραμμάρια
• Φυτικές ίνες 1,6 γραμμάρια

Πώς σας ωφελεί
Έχει διουρητικές ιδιότητες, βοηθάει στην καταπολέμηση των οιδημάτων και δρα ευεργετικά σε περιπτώσεις δυσπεψίας. Τονώνει το συκώτι και το πεπτικό σύστημα.

Πώς να την καταναλώσετε
Χρησιμοποιείται ωμή σε σαλάτες, αλλά και σε μαγειρευτά φαγητά με κρέας (π.χ. φρικασέ). Ταιριάζει ιδανικά σε ζεστές και κρύες σούπες και σε σάλτσες. O συνδυασμός της με το κρέας, εκτός από την αρμονία της γεύσης, παρέχει και πολύτιμες φυτοπροστατευτικές ουσίες ικανές να εξισορροπήσουν τα λιπαρά του κρέατος.

Όταν την αγοράζετε, πρέπει να είναι φρέσκια, γιατί αφυδατώνεται γρήγορα.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr