Τις γνωρίζουμε από τις αναμνήσεις του παρελθόντος αλλά και του παρόντος. Οι περισσότεροι τις έχουμε γευτεί.
Μιλάμε για τις σοκοταλένιες ελίτσες με ξηρούς καρπούς. Θα μπορούσε να αποτελέσουν μια πιο υγιεινή και θρεπτική εκδοχή της κλασσικής πλάκας σοκολάτας. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι ένα σημαντικό ποσοστό σοκολάτας, η οποία όπως και να το κάνουμε έχει αρκετά κορεσμένα λιπαρά και θερμίδες, έχει αντικατασταθεί από ξηρό καρπό. Αυτό είναι και το κύριο γνώρισμα που τις κάνει να διαφέρουν.

Το βασικό δηλαδή χαρακτηριστικό που μπορεί να έχει μια ελίτσα με σοκολάτα είναι ο ξηρός καρπός που περιέχει, είτε αυτός είναι αμύγδαλο είτε φουντούκι (που είναι οι πιο συνηθισμένοι ξηροί καρποί που συνήθως περιέχονται στις ελίτσες ή σε αντίστοιχα σοκολατοειδή τρόφιμα). Πολλές φορές μπορεί να περιέχουν μέχρι και 30 % ξηρό καρπό. Αυτό σημαίνει ότι το 1/3 της σοκολάτας έχει δώσει τη θέση του σε κάποιον ξηρό καρπό. Ως αποτέλεσμα ένα ποσοστό των «κακών λιπαρών» της σοκολάτας έχουν αντικατασταθεί από τα καλά μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά του ξηρού καρπού.

Παράλληλα, οι ξηροί καρποί θα μας δώσουν και άλλα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικά συστατικά, φυτικές ίνες, απαραίτητα αμινοξέα κ.α. Πάντα φυσικά με μέτρο λόγω του θερμιδικού τους περιεχομένου. Το γεγονός δηλαδή ότι μια ελίτσα με σοκολάτα έχει περισσότερα και πιο ποιοτικά συστατικά από τη σκέτη σοκολάτα δεν σημαίνει ότι δεν έχει θερμίδες. 4 – 5 τεμάχια θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα γευστικό, γλυκό και θρεπτικό σνακ.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr