Νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό New England Journal of Medicine, δείχνει πως η βελτίωση των διατροφικών συνηθειών σε βάθος χρόνου, μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.
Για τους σκοπούς της μελέτης, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, χρησιμοποίησαν δεδομένα σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες 74.000 ενηλίκων, σε διάστημα 12 ετών. Στη συνέχεια, εξέτασαν κατά πόσο οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες συνδέονται με τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου μέσα στα επόμενα 12 χρόνια.

Συνολικά, η βελτίωση της ποιότητας της διατροφής μέσα στο διάστημα των 12 χρόνων, φάνηκε να συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Οι ομάδες τροφίμων που βρέθηκαν να συμβάλλουν περισσότερο στη μείωση του κινδύνου ήταν τα προϊόντα δημητριακών ολικής άλεσης, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα ψάρια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των αναλύσεων εκτιμήθηκε πως ακόμη και μικρή βελτίωση στην ποιότητα της διατροφής, όπως αυτή που επιτυγχάνεται μέσω της αντικατάστασης μιας μερίδας κόκκινου ή επεξεργασμένου κρέατος από όσπρια ή ξηρούς καρπούς, θα μπορούσε να επιφέρει μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου κατά 8-17%.

Επιπλέον, παρατηρήθηκε πως η πιθανότητα πρόωρου θανάτου ήταν μικρότερη τόσο για τους εθελοντές που είχαν καλύτερη ποιότητα διατροφής καθ’ όλη τη διάρκεια των 12 χρόνων, όσο και για εκείνους που ξεκίνησαν με σχετικά «ανθυγιεινές» συνήθειες, τις οποίες βελτίωσαν σταδιακά μέσα στο εν λόγω χρονικό διάστημα.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, τα ευρήματα της μελέτης αναδεικνύουν τα οφέλη που μπορεί να έχει η μακροχρόνια βελτίωση των διατροφικών συνηθειών, δίνοντας έμφαση στη συνολική ποιότητα της διατροφής και όχι σε μεμονωμένα τρόφιμα ή θρεπτικά συστατικά.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr