Η διατροφή των παιδιών το καλοκαίρι βγαίνει συχνά ‘εκτός προγράμματος’.
Το συχνό φαγητό εκτός σπιτιού, τα παγωτά, τα κεράσματα και η πολύωρη παραμονή στην παραλία μπορούν εύκολα να υπονομεύσουν τη διατροφή των παιδιών, οδηγώντας σε διατροφικές ελλείψεις και υιοθέτηση συνηθειών που δύσκολα αλλάζουν με την επιστροφή στην πόλη.

Μερικές βασικές αρχές για να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις είναι οι εξής:

• Υιοθετήστε ένα σταθερό πρόγραμμα γευμάτων, ακόμα και στις διακοπές: η κατανάλωση τακτικών γευμάτων θα πρέπει να αποτελεί κανόνα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

• Αποφύγετε την πολύωρη παραμονή στην παραλία, ή αν αυτό δεν είναι εφικτό, φροντίστε να έχετε μαζί σας κατάλληλα σνακ όπως φρέσκα φρούτα, τοστάκια με τυρί και κριτσίνια. Ωστόσο προσοχή στην ποσότητα αν το παιδί μπαίνει συχνά στη θάλασσα.

• Παγωτά: θα ήταν παράλογο να περιμένουμε από τα παιδιά (αλλά και τους μεγάλους!) να μην τρώνε παγωτά το καλοκαίρι. Ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο στην ποσότητα και τη συχνότητα κατανάλωσης. Προτιμάτε τις γρανίτες, τα παγωτίνια ή τα παιδικά παγωτά που είναι μικρότερα σε μέγεθος. Μια άλλη ιδέα είναι να δοκιμάσετε να φτιάξετε σπιτικά σορμπέ μαζί με το παιδί σας πολτοποιώντας φρούτα και βάζοντας τα σε ειδικές θήκες για ξυλάκια.

• Νερό: μην ξεχνάτε ότι οι απώλειες υγρών το καλοκαίρι είναι αυξημένες, ειδικά για τους μικρούς μας φίλους που είναι πιο επιρρεπείς στην αφυδάτωση. Υπενθυμίζετε στα παιδιά σας να πίνουν νερό και φροντίζετε να έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκαλάκι.

• Δασκαλέψτε τους παππούδες: συχνά η παραμονή των παιδιών στην εξοχή με τον παππού και τη γιαγιά διαταράσσει τις διατροφικές τους συνήθειες. Αν ο παππούς και η γιαγιά ‘κακομαθαίνουν’ διατροφικά τα παιδιά σας, κάντε μια κουβέντα πριν τα στείλετε διακοπές σχετικά με τις συνήθειες που θέλετε να τηρηθούν και τη σημασία τους για την καλή υγεία των μικρών.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή