Βρισκόμαστε ήδη στην καρδιά του καλοκαιριού και οι εξορμήσεις στην παραλία τώρα αρχίζουν για τα καλά!
Μαγιό, πετσέτα, καπέλο, αντιηλιακό και…φύγαμε! Ή μήπως ξεχάσαμε κάτι; Εκτός από την εξωτερική προστασία μας από τον ήλιο και τη ζέστη, θα πρέπει να φροντίσουμε και την εσωτερική μας προστασία, δηλαδή την ενυδάτωσή μας!

Με το σώμα μας να εκτίθεται σε θερμοκρασίες που «χτυπάνε κόκκινο», ιδίως τις μεσημεριανές ώρες, ο κίνδυνος αφυδάτωσης είναι ιδιαίτερα υψηλός! Εάν θέλουμε να χαρούμε το κολύμπι και τα θαλάσσια σπορ, ακόμη και να χαλαρώσουμε στην ξαπλώστρα μας, χωρίς να βιώσουμε τα ανεπιθύμητα συμπτώματα της ήπιας αφυδάτωσης –όπως ζάλη, αίσθημα κόπωσης και πονοκέφαλο- είναι καλό να φροντίσουμε για τη σωστή ενυδάτωσή μας, και στην παραλία! Τι μπορεί να μας ενυδατώσει όμως εκτός από το νερό;

Στην ενυδάτωσή μας δεν συμβάλλει μόνο το νερό!
Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) επισημαίνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καλύπτουν περίπου το 20 – 30% των ημερήσιων αναγκών τους σε νερό από τα στερεά τρόφιμα με υψηλά επίπεδα υγρασίας – ιδιαίτερα από τα φρούτα και τα λαχανικά και το γιαούρτι, ενώ το υπόλοιπο 70 – 80% το προσλαμβάνουν όχι μόνο από το πόσιμο νερό, αλλά και από όλα τα μη αλκοολούχα ροφήματα (χυμοί, γάλα, τσάι, καφές, αναψυκτικά, σόδα).

Η ποικιλία βοηθάει…
Με την κατανάλωση ποικιλίας ροφημάτων συμπληρωματικά με το νερό, αυξάνουμε τις πιθανότητες να καλύψουμε πιο αποδοτικά και πιο απολαυστικά τις ανάγκες μας σε υγρά. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι, η συνήθης και κάτω από φυσιολογικές συνθήκες συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη υγρών (2-2,5 λίτρα για τους ενήλικες, από τρόφιμα και ροφήματα) -όπως αυτή προτείνεται από τον παραπάνω αρμόδιο φορέα, είναι πιθανό να μην είναι επαρκής και να χρειάζεται να καταναλώνουμε μεγαλύτερες ποσότητες (έως και 1 λίτρο περισσότερο ειδικά αν είμαστε εκτεθειμένοι σε υψηλές θερμοκρασίες).

Όλα τα μη-αλκοολούχα ροφήματα περιέχουν, από 85% έως και 99% νερό, γεγονός που τα καθιστά εναλλακτικές πηγές νερού! Τα ροφήματα, λοιπόν, που μπορούμε να επιλέξουμε για την παραλία, πέρα από το νερό, και μας ξεδιψούν ευχάριστα είναι το παγωμένο τσάι, ο κρύος καφές, τα δροσερά αναψυκτικά και οι χυμοί. Σε ό,τι αφορά στο αλκοόλ, αυτό δεν συνυπολογίζεται στις πηγές ενυδάτωσης, αντίθετα μάλιστα, η κατανάλωσή του (ιδίως σε μεγάλες ποσότητες) πρέπει να αποφεύγεται καθώς μπορεί να ενισχύσει τα συμπτώματα της αφυδάτωσης.

Ένα φορητό ψυγειάκι θα μας βοηθήσει σημαντικά ώστε να διατηρούμε δροσερά τα ροφήματα, το νερό και τα φρούτα μας, ειδικά εάν πρόκειται να παραμείνουμε για αρκετές ώρες στην παραλία, και μακριά από κάποιο beach bar, απ’το οποίο και θα μπορούσαμε να προμηθευτούμε όλα τα παραπάνω.

Και αν θέλω να κάνω «οικονομία» στις θερμίδες;
Σε αυτή την περίπτωση, μπορούμε να επιλέξουμε τις «light» εκδοχές κρύων ροφημάτων όπως κρύο τσάι, σόδα και αναψυκτικά τύπου light ή zero, καφέ με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη και το γλυκαντικό από το φυτό στέβια (αποφεύγοντας παράλληλα άλλες προσθήκες όπως σιρόπια, σαντιγύ, αφρόγαλα).

Και φέτος το καλοκαίρι, φροντίζουμε να προετοιμάσουμε σχολαστικά την τσάντα μας για την παραλία με όλα τα απαραίτητα, μεταξύ των οποίων, και τα ροφήματά μας!

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr