Τα φρούτα αποτελούν μια κατηγορία τροφίμων, που συνδυάζει υψηλή περιεκτικότητα σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ευκολία στην κατανάλωση αφού δε χρειάζονται μαγείρεμα και χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο, γεγονός που τα καθιστά «σύμμαχο» στην προσπάθεια ρύθμισης του σωματικού βάρους.

Πράγματι, η συστηματική κατανάλωση φρούτων έχει συσχετισθεί με πλήθος ευεργετικών δράσεων για τον οργανισμό.

Ειδικότερα, στην περίπτωση των παιδιών, η κατανάλωση φρούτων εξασφαλίζει πρόσληψη πολύτιμων θρεπτικών συστατικών τα οποία συμβάλλουν, μεταξύ άλλων, στην ενίσχυση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού τους συστήματος και την υγιή ανάπτυξή τους. Επιπλέον, μπορούν να αντικαταστήσουν άλλα «ανθυγιεινά» τρόφιμα στη διατροφή των παιδιών, προσφέροντας έτσι διπλό όφελος.

Αναφορικά με την προτεινόμενη συχνότητα και ποσότητα κατανάλωσης φρούτων στα παιδιά, υπάρχει διαφοροποίηση ανάλογα με την ηλικία. Πιο συγκεκριμένα, συστήνεται η καθημερινή κατανάλωση 1 μερίδας φρούτων στην ηλικία των 1-3 ετών, 1-2 μερίδων σε παιδιά 4-8 ετών, 2-3 μερίδων στην ηλικία των 9-13 ετών και 3 μερίδων σε εφήβους 14-18 ετών. Επιπλέον, είναι προτιμότερο τα φρούτα να καταναλώνονται ολόκληρα και όχι σε μορφή χυμού, καθώς η αυξημένη κατανάλωση φρουτοχυμών έχει συσχετισθεί τα τελευταία χρόνια με υψηλότερη πιθανότητα εμφάνισης αυξημένου σωματικού βάρους.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr