Τα καρύδια ανήκουν στην ευρύτερη ομάδα των ξηρών καρπών. Αποτελούν αγαπημένο snack μικρών και μεγάλων, ενώ συχνά χρησιμοποιούνται στη μαγειρική και στη ζαχαροπλαστική για να βελτιώσουν τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του τελικού αποτελέσματος.

Το υψηλό θερμιδικό περιεχόμενό τους τα έχει ενοχοποιήσει πολλές φορές και μάλιστα έχουν θεωρηθεί ότι αποτελούν ένα ύπουλο σύμμαχο της παχυσαρκίας. Παρόλα αυτά, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η λελογισμένη κατανάλωσή τους όχι μόνο δεν είναι σύμμαχος της παχυσαρκίας αλλά αντίθετα εχθρός, προστατεύοντας από τις μεταβολικές επιδράσεις που συχνά την συνοδεύουν.

Συγκεκριμένα, η υψηλή περιεκτικότητα αυτών σε ω-3 λιπαρά οξέα, ταννίνες, φαινολικά οξέα και φλαβονοειδή τους προσδίδει μια μοναδική αντι-φλεγμονώδη δράση, η οποία μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία του υπέρβαρου και παχύσαρκου ατόμου, καθώς είναι πλέον πλήρως τεκμηριωμένο ότι η παχυσαρκία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ο οργανισμός φλεγμαίνει.

Έτσι, η κατανάλωση 1-2 μερίδων την ημέρα (2-4 ολόκληρα καρύδια) στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής μπορεί να έχει καταλυτική επίδραση στην υγεία του υπέρβαρου και παχύσαρκου ασθενούς βελτιώνοντας σημαντικά το μεταβολικό προφίλ του.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr