Η μεσογειακή διατροφή αποτελεί ένα διατροφικό πρότυπο που περιλαμβάνει ομάδες τροφίμων υψηλής θρεπτικής αξίας, όπως προϊόντα δημητριακών ολικής άλεσης, φρούτα, λαχανικά,

όσπρια, ψάρι και γαλακτοκομικά προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα περιορίζει την πρόσληψη κόκκινου κρέατος και κορεσμένου λίπους, δίνοντας έμφαση σε πηγές «καλών» λιπαρών, όπως το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί.

Η διεθνής επιστημονική βιβλιογραφία έχει αναδείξει εδώ και πολλά χρόνια τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής για το καρδιαγγειακό σύστημα, ενώ συνεχώς προκύπτουν νέα δεδομένα που επεκτείνουν το φάσμα των ευεργετικών της δράσεων.

Πέρα όμως από τις καρδιο-προστατευτικές της ιδιότητες, που συνήθως «τραβούν» το ενδιαφέρον των ενηλίκων και ειδικότερα των ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας, η μεσογειακή δίαιτα αποτελεί μια γερή βάση πάνω στην οποία μπορούν να «χτιστούν» οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών, αφού μπορεί να εξασφαλίσει επαρκή πρόσληψη όλων των απαραίτητων συστατικών για μια φυσιολογική ανάπτυξη και παράλληλα, να συμβάλλει στην διατήρηση της υγείας σε άμεσο και μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει πως τα παιδιά που έχουν υψηλότερο βαθμό προσκόλλησης στο μεσογειακό πρότυπο διατροφής έχουν χαμηλότερη πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας, ενώ υπάρχουν ενδείξεις πως η μεσογειακή διατροφή μπορεί να δρα προστατευτικά ενάντια στον κίνδυνο εμφάνισης άσθματος και αλλεργιών.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr