-Τι είναι ; Είναι μια μέθοδος υψηλής έντασης διαλειμματικής προπόνησης.

-Τι στόχο έχει ;
Η συγκεκριμένη προπόνηση, σύμφωνα με τον ‘’Ταμπάτα’’ Κινέζο δημιουργό του προγράμματος, έχει ως στόχο να κάνει το σώμα να δουλεύει σε υψηλές ταχύτητες και το σημαντικότερο να βοηθά τον οργανισμό να καίει λίπος μέχρι και 35 ώρες έπειτα από την ολοκλήρωσή της, ενώ έχει τα ίδια αποτελέσματα με 1 ώρα αεροβικής άσκησης.

-Πως όμως εφαρμόζεται αυτή η μέθοδος προπόνησης;
Ο τρόπος εκτέλεσης είναι να επιλέξουμε 4 ασκήσεις τις οποίες θα εκτελέσουμε έντονα για 20 δευτερόλεπτα και θα ξεκουραστούμε 10’’.Επαναλαμβάνουμε 8 φορές συνεχόμενα .Συνολικός χρόνος προπόνησης τα 20’!

-Τι είδους ασκήσεις περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα tabata;
Οι ασκήσεις μπορεί να είναι αερόβιες όπως τρέξιμο ,σχοινάκι, αναπηδήσεις, πλάγιες μετατοπίσεις αλλά και ασκήσεις δύναμης όπως push ups, ροκανίσματα, καθίσματα , προβολές , ραχιαίοι …κ.α.

-Ποια είναι τα πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου;
Δεν απαιτείται εξοπλισμός καθώς οι ασκήσεις μπορούν να εκτελούνται με το βάρος του σώματος. Επίσης μπορούμε να τη πραγματοποιήσουμε σε όποιο χώρο επιθυμούμε όπως στο σπίτι μας ,σε ένα γυμναστήριο , στην ύπαιθρο ακόμα και στο γραφείο! Μπορούν να την κάνουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας ρυθμίζοντας όμως την ένταση ώστε να μπορέσουμε να εκτελέσουμε ολόκληρο το πρόγραμμα. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα χρονόμετρο ή ένα ρολόι καθώς η φιλοσοφία αυτής της μεθόδου στηρίζεται στη συγκεκριμένη διάρκεια της άσκησης 20 δευτερολέπτων και στο αυστηρό διάλειμμα των 10 δευτερολέπτων.

Μπορεί να νιώσουμε εξάντληση και μετά το τέλος της άσκησης ένα γλυκό κάψιμο στους μυς που θα ενεργοποιήσουμε, αλλά πιστέψτε με με τη σωστή συχνότητα (3 – 4 φορές την εβδομάδα) αλλά και χρησιμοποιώντας διαφορετικές ασκήσεις στα προγράμματα σας το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει!

Από τον Παναγιώτη Σπυρόπουλο, ειδικό συνεργάτη neadiatrofis.gr