Η γυμναστική με βάρη ή γενικότερα τα αναερόβια προγράμματα εκγύμνασης είναι αρκετά παρεξηγημένα από όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος.
Η αιτία είναι ότι θεωρούν πως κάνοντας δίαιτα και γυμναστική με βάρη δεν θα χάσουν κιλά γιατί «σφίγγει το λίπος». Κάτι τέτοιο φυσικά δεν ισχύει, καθώς κατά αυτόν τον τρόπο όχι μόνο δεν σφίγγει το λίπος αλλά φεύγει και πιο εύκολα.

Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι η άσκηση με αντιστάσεις συμβάλλει στη διατήρηση αλλά και ενίσχυση του μυϊκού μας συστήματος. Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς χάνοντας βάρος μπορεί να χάνουμε και μυϊκό ιστό, που είναι απαραίτητος για να κρατάμε το μεταβολισμό μας σε υψηλά επίπεδα. Έχοντας κάποια αναερόβια άσκηση αποφεύγουμε τέτοιου είδους μυϊκές απώλειες.

Αυτό που ενδεχομένως μπορεί να παρατηρήσει κανείς, είναι ο χαμηλότερος ρυθμός απώλειας βάρους ή το κόλλημα της ζυγαριάς για λίγο χρονικό διάστημα, είτε από κατακράτηση υγρών, ειδικά αν ο οργανισμός δεν είναι συνηθισμένος σε σωματική δραστηριότητα, ή από αύξηση της μυϊκής μάζας.

Επειδή όμως η μυϊκή μάζα σε σχέση με την λιπώδη μάζα, καταλαμβάνει μικρότερο όγκο, μπορεί τα νούμερα στην ζυγαριά να μην σας εντυπωσιάζουν, ωστόσο το σώμα σας θα φαίνεται πιο μαζεμένο και γυμνασμένο. Γενικότερα, ακολουθώντας ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους χρειάζεται ένας συνδυασμός από αναερόβια και αερόβια γυμναστική.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr