Σίγουρα, μια δίαιτα που θα μπορούσε να μειώσει το ποσοστό λίπους σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος, εξαφανίζοντας τα «ψωμάκια» ή το «σωσίβιο» γύρω από την κοιλιά, θα γινόταν ανάρπαστη.
Και πράγματι, πολλά διατροφικά σχήματα, που κατά καιρούς ισχυρίζονται πως δρουν στοχευμένα, ενάντια στο λεγόμενο «τοπικό πάχος» αποδεικνύονται ιδιαίτερα δημοφιλή. Κατά πόσο όμως είναι και αποτελεσματικά; Είναι τελικά εφικτό να χάσει κανείς «πόντους» από συγκεκριμένα σημεία ή πρόκειται για έναν ακόμη μύθο για το αδυνάτισμα;

Στην πραγματικότητα, η απώλεια λίπους που επιτυγχάνεται μέσα από ένα πρόγραμμα διατροφής, άσκησης ή συνδυασμού και των δύο, δεν προέρχεται από σημεία της αρεσκείας μας, αλλά καθορίζεται από παράγοντες που σχετίζονται με το φύλο, το σωματότυπο και τα γονίδια του ατόμου. Αυτό που μπορεί να επιτευχθεί, δεν είναι άλλο από τη συνολική μείωση του ποσοστού λίπους του σώματος, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα και την παράλληλη μείωση του «τοπικού πάχους».

Βέβαια, οι περιοχές στις οποίες θέλει να στοχεύσει κανείς είναι συνήθως εκείνες που παρατηρείται και η μεγαλύτερη συσσώρευση λίπους, γεγονός που ενδεχομένως να ευνοεί περισσότερο την «κινητοποίησή» του, χωρίς ωστόσο αυτό να θεωρείται δεδομένο. Σε κάθε περίπτωση, ο συνδυασμός ισορροπημένης διατροφής και άσκησης μπορεί να οδηγήσει σταδιακά στα επιθυμητά αποτελέσματα, ενώ παράλληλα έχει να προσφέρει σημαντικά οφέλη, όχι μόνο στην εικόνα σώματος, αλλά και στη σωματική και ψυχική υγεία.

Από τη Χριστίνα Κατσαρού, επιστημονική συνεργάτη neadiatrofis.gr