Πιθανότατα γνωρίζετε πως ο σολομός αποτελεί μία από τις πλουσιότερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων, τα οποία συνδέονται με πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Ειδικότερα, τα ω-3 λιπαρά ασκούν ευεργετική δράση στο καρδιαγγειακό σύστημα, βελτιώνοντας τα επίπεδα λιπιδίων, ελαττώνοντας την αρτηριακή πίεση, διευκολύνοντας τη καλύτερη λειτουργία των αγγείων και δρώντας ως αντιφλεγμονώδη και αντιθρομβωτικά συστατικά.

Από την άλλη, φαίνεται ότι διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο και στην πρόληψη του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, οι εκφυλιστικές νόσοι του νευρικού συστήματος, ορισμένες μορφές καρκίνου και η κατάθλιψη, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος.

Η υψηλή διατροφική αξία του σολομού όμως, δεν οφείλεται μόνο στα ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχει, αφού η κατανάλωσή του μπορεί να προσφέρει και άλλα πολύτιμα συστατικά για τον οργανισμό, όπως η πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ειδικότερα η Β12 και η Β6, ο φώσφορος, το σελήνιο και το μαγνήσιο.

Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, εκφράζονται ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια της συστηματικής κατανάλωσης σολομού, εξαιτίας της πιθανότητα ύπαρξης υψηλών συγκεντρώσεων βαρέων μετάλλων και άλλων επικίνδυνων ενώσεων. Το γεγονός αυτό, απασχολεί και τους ειδικούς, οι οποίοι ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψιν τα υπάρχοντα δεδομένα καταλήγουν στο συμπέρασμα πως τα οφέλη της κατανάλωσης έως 2 μερίδων σολομού την εβδομάδα είναι πολύ περισσότερα από τις πιθανές αρνητικές συνέπειες.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr