Η διατροφή μιας εγκύου επιβάλλει κάποιες σημαντικές διατροφικές προσαρμογές.

Επειδή ωστόσο «ακούγονται» πολλά για το τι πρέπει και το τι δεν πρέπει να τρώει και να πίνει μία έγκυος, είναι σημαντικό να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα. Μία από τις πιο κλασσικές απορίες αφορά τον στιγμιαίο καφέ. Τι γίνεται λοιπόν με τον καφέ στην εγκυμοσύνη και ιδιαιτέρως με το στιγμιαίο;

Η ημερήσια πρόσληψη καφεΐνης από μία έγκυο δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τα 200 mg ημερησίως. Ένας ζεστός στιγμιαίος καφές θα μας δώσει περίπου 110 mg καφεΐνης και ένας frappé περίπου 160, με βάση τη συνήθη δοσολογία που χρησιμοποιούμε για την παρασκευή του (3γρ ζεστού ή 4γρ κρύου). Αντιλαμβάνεται κανείς ότι μια κούπα ή ένα ποτήρι στιγμιαίος καφές την ημέρα σαφέστατα και μπορεί να καταναλωθεί από μία έγκυο, συνυπολογίζοντας στην ημερήσια πρόσληψη και τις «κρυφές» πηγές καφεΐνης, όπως για παράδειγμα μια κούπα μαύρο τσάι (που μπορεί να μας δώσει μέχρι και 40 mg), ένα αναψυκτικό τύπου cola (που μπορεί να δώσει μέχρι 40 mg), ένα ice tea (που μπορεί να δώσει μέχρι 25 mg), ένα μέτριο κομμάτι μαύρη σοκολάτα (που μπορεί να δώσει μέχρι 20 mg).

Από εκεί και πέρα για όσες εγκύους θέλουν να καταναλώσουν παραπάνω, μια εξαιρετική επιλογή αποτελεί ο ντεκαφεινέ στιγμιαίος, όπου εκεί η καφεΐνη είναι ελάχιστη και δεν ξεπερνάει τα 2 – 3 mg ανά φλιτζάνι.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr