Τα παιδικά γιαούρτια επιλέγονται συχνά από τους γονείς ως σνακ για τα παιδιά, καθώς συνδυάζουν τρία σημαντικά
πλεονεκτήματα: δεν απαιτούν κάποια προετοιμασία, αρέσουν πολύ στα παιδιά και συνήθως είναι εμπλουτισμένα με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, που συμβάλλουν στην υγιή ανάπτυξή τους. Παράλληλα, οι περισσότεροι γονείς τα συγκαταλέγουν στις υγιεινές επιλογές, που προσφέρουν υψηλή θρεπτική αξία, χωρίς πολλές θερμίδες.
Τελικά είναι έτσι τα πράγματα; Τι θα πρέπει να προσέχουν οι γονείς όταν αγοράζουν παιδικά γιαούρτια;

Πιθανότατα δε θα περίμενε κανείς ότι ένα κεσεδάκι παιδικού γιαουρτιού μπορεί να περιέχει συγκρίσιμη ποσότητα πρόσθετων σακχάρων με μια απλή σοκοφρέτα… Στην πραγματικότητα όμως, ορισμένα προϊόντα γιαουρτιού που απευθύνονται σε παιδιά, περιέχουν χυμούς φρούτων, σκόνη μπισκότου, ζάχαρη, γλυκαντικές ύλες και συνήθως ένα ξεχωριστό τμήμα με σοκολατένια δημητριακά που συνολικά προμηθεύουν τα παιδιά με αυξημένα ποσά σακχάρων και θερμίδων.

Γνωρίζουμε ότι η υψηλή κατανάλωση ζάχαρης από τα παιδιά συνδέεται με αύξηση του κινδύνου εμφάνισης τερηδόνας και υπερβάλλοντος σωματικού βάρους. Επιπλέον, η ζάχαρη, δεν παρέχει στον οργανισμό θρεπτική αξία, πέρα από την ενέργεια που αποδίδει, προσφέροντας ουσιαστικά αυτό που ονομάζουμε «κενές θερμίδες», ενώ τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αυτή, συνήθως αντικαθιστούν άλλα τρόφιμα, υψηλής διατροφικής αξίας, «υποβαθμίζοντας» έτσι τη συνολική ποιότητα της διατροφής του παιδιού.

Είναι χρήσιμο, βέβαια, να θυμόμαστε ότι το γιαούρτι περιέχει ούτως ή άλλως μια ποσότητα φυσικών σακχάρων, που περιλαμβάνει ουσιαστικά τη λακτόζη του γάλακτος. Ενδεικτικά, η ποσότητα αυτή κυμαίνεται περίπου στα 4 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια λευκού γιαουρτιού. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς ότι, στην περίπτωση που ένα παιδικό γιαούρτι περιέχει για παράδειγμα 16-17 γραμμάρια σακχάρων ανά 100 γραμμάρια προϊόντος, η λακτόζη καταλαμβάνει ένα μικρό μόνο μέρος αυτών.
Επομένως, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την επιλογή και αγορά παιδικών γιαουρτιών και να διαβάζετε προσεκτικά τις ετικέτες με τη διατροφική επισήμανση, ώστε να επιλέγετε τα προϊόντα που έχουν τη χαμηλότερη περιεκτικότητα πρόσθετων σακχάρων.

Σε κάθε περίπτωση, είναι προτιμότερο να προσφέρετε λευκό γιαούρτι (χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά μετά την ηλικία των 2 ετών), στο οποίο μπορείτε να προσθέσετε κομμάτια φρέσκων η αποξηραμένων φρούτων, λίγο μέλι ή μαρμελάδα, προκειμένου να είναι γίνει πιο εύκολα αποδεκτό από τα παιδία. Εναλλακτικά, δοκιμάστε να αναμίξετε ένα μέρος του παιδικού γιαουρτιού με λευκό γιαούρτι. Μπορείτε να μειώνετε σταδιακά την ποσότητα του παιδικού γιαουρτιού, αντικαθιστώντας την από τα παραπάνω υλικά.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr