Με τον όρο Σακχαρώδης Διαβήτης αναφερόμαστε σε ένα νόσημα, κατά το οποίο οι τιμές του σακχάρου του οργανισμού βρίσκονται υψηλότερα των φυσιολογικών ορίων.
Υπάρχουν δύο τύποι σακχαρώδη διαβήτη: αυτός που εμφανίζεται σε ηλικίες συνήθως άνω των 40 και ονομάζεται τύπου 2 κι αυτός που λέμε νεανικός διαβήτης ή τύπου 1 και εμφανίζεται από την παιδική ηλικία. Αν ανήκετε στην πρώτη κατηγορία δηλαδή έχτε διαβήτη τύπου 2, η διατροφή θα πρέπει να αποτελέσει ένα από τα βασικά σας όπλα.

Για το λόγο αυτό :
Έχετε αρκετά γεύματα μέσα στην ημέρα σας. Ο καταμερισμός του φαγητού σας σε μικρά και τακτά γεύματα, είναι πολύ σημαντικός για τον έλεγχο του σακχάρου.

Όσον αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των γευμάτων σας, το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξει κάποιος είναι οι υδατάνθρακες που παίρνει μέσω της τροφής του από τροφές όπως το ψωμί, το παξιμάδι, τα μακαρόνια, το ρύζι, τα δημητριακά και τα προϊόντα τους, οι πατάτες, τα οποία καλό είναι να αποτελούν συμπλήρωμα στο γεύμα και να μην συνδυάζονται μεταξύ τους.

Προτιμήστε γλυκαντικές ουσίες αντί για ζάχαρη.
Περιορίστε τα κορεσμένα λιπαρά στη διατροφή σας, μειώνοντας την κατανάλωση κόκκινου κρέατος γαλακτοκομικών με πλήρη λιπαρά, σκληρών κίτρινων τυριών και γλυκών.

Αντί αυτών προτιμήστε ψάρια, πουλερικά, ημιάπαχα γαλακτοκομικά και τυριά με χαμηλά λιπαρά.
Επίσης, η κατανάλωση καφέ, σχετίζεται με χαμηλή συχνότητα εμφάνισης διαβήτη και καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο.

Σύμφωνα με το EUFIC, δηλαδή το Συμβούλιο Διατροφικής Ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπάρχουν αυξανόμενα στοιχεία σχετικά με τα οφέλη της κατανάλωσης καφέ. Κάποια από αυτά δείχνουν ότι η κατανάλωση καφέ μπορεί να είναι προστατευτική ενάντια στην ανάπτυξη του διαβήτη τύπου 2.
Τέλος, χάστε βάρος αν τα κιλά σας είναι πάνω από το φυσιολογικό.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr