Οι ξηροί καρποί αποτελούν μια ομάδα τροφίμων υψηλής διατροφικής αξίας, καθώς περιέχουν πλήθος απαραίτητων και ευεργετικών συστατικών, ενώ όλο και περισσότερες μελέτες

αναδεικνύουν τα οφέλη της συστηματικής κατανάλωσής τους για την υγεία. Ωστόσο, το υψηλό θερμιδικό τους περιεχόμενο λειτουργεί συχνά ως ανασταλτικός παράγοντας αναφορικά με την ενσωμάτωσή τους σε μια δίαιτα απώλειας βάρους.

Στην πραγματικότητα, αντίθετα με ότι θα περίμενε κανείς, η επιστημονική βιβλιογραφία δείχνει πως η συστηματική κατανάλωση ξηρών δε σχετίζεται με αύξηση του σωματικού βάρους και εμφάνιση παχυσαρκίας, ενώ από την άλλη, υπάρχουν ενδείξεις ότι ίσως και να βοηθά στη ρύθμιση του σωματικού βάρους.

Αυτό, είναι πιθανό να οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, οι οποίες επάγουν τον κορεσμό και μπορούν να συμβάλλουν στην καλύτερη ρύθμιση του αισθήματος πείνας κατά τη διάρκεια της μέρας. Ακόμη, φαίνεται ότι τα άτομα που καταναλώνουν συστηματικά ξηρούς καρπούς, ακολουθούν κι ένα πιο υγιεινό διαιτολόγιο συνολικά, γεγονός που μπορεί επίσης να οδηγεί σε πιο αποτελεσματική διαχείριση του σωματικού βάρους.

Συνεπώς, θα λέγαμε πως οι ξηροί καρποί μπορούν και καλό θα ήταν να εντάσσονται σε μια δίαιτα απώλειας βάρους, καθώς μπορούν να την εμπλουτίσουν με πολύτιμα συστατικά και να ενισχύσουν την ποικιλία των τροφών που καταναλώνονται, προκειμένου να αποφεύγεται η μονοτονία. Σε κάθε περίπτωση, απαιτείται προσοχή στην ποσότητα, έτσι ώστε η ενεργειακή πρόσληψη να παραμένει «υπό έλεγχο».

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr