Ανήκει στην «οικογένεια» των θαλασσινών και το καταναλώνουμε πιο συχνά το καλοκαίρι, αλλά και κατά τη διάρκεια της νηστείας.

Ο λόγος για το χταπόδι, ένα ιδιαίτερα θρεπτικό τρόφιμο, που σίγουρα αξίζει μια θέση στο νηστίσιμο -και όχι μόνο- διαιτολόγιό μας.

Αρχικά, το χταπόδι είναι πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ ταυτόχρονα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ολικά και κορεσμένα λιπαρά, γεγονός που το καθιστά μια πιο υγιεινή επιλογή, έναντι του κόκκινου κρέατος. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β12, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου και λείπει από το νηστίσιμο μενού, καθώς περιέχεται κυρίως σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης.

Από την άλλη, περιέχει απαραίτητα μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως σίδηρο, σελήνιο, φώσφορο, μαγνήσιο, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Α και ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία ασκούν καρδιο-προστατευτική δράση.

Βέβαια, αξίζει να αναφερθεί πως το χταπόδι θα ήταν καλό να μην υπερκαταναλώνεται από άτομα που εμφανίζουν συχνά επεισόδια δυσπεψίας, αλλά και από όσους έχουν αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος στο αίμα, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς του σε πουρίνες.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr