Αν και δε θα λέγαμε ότι ανήκει στα «αγαπημένα» λαχανικά, η αγκινάρα αποτελεί ένα τρόφιμο υψηλής διατροφικής αξίας, που σίγουρα αξίζει μια θέση στο διαιτολόγιό μας.

Ειδικότερα, πρόκειται για μια πλούσια πηγή φυτικών ινών, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, προάγουν το αίσθημα κορεσμού και συμβάλλουν στη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ. Παράλληλα, οι αγκινάρες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ, βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, κάλιο και μαγνήσιο, συστατικά που είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού και ασκούν πλήθος βιολογικών δράσεων.

Ακόμη, περιέχουν ινουλίνη, η οποία συγκαταλέγεται στα πρεβιοτικά και προστατεύει την υγεία του πεπτικού συστήματος, προάγοντας την ανάπτυξη και διατήρηση υγιούς εντερικής μικροχλωρίδας. Τέλος, στις αγκινάρες θα βρούμε υψηλά ποσά φλαβονοειδών, τα οποία ασκούν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και πολλές μορφές καρκίνου. Όσον αφορά στη θερμιδική τους αξία, ένα φλιτζάνι βρασμένες αγκινάρες αποδίδει περίπου 80 θερμίδες, γεγονός που τις καθιστά ιδανική επιλογή για όσους επιθυμούν να ρυθμίσουν το σωματικό τους βάρος.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr