Το ασβέστιο βρίσκεται στον σώμα μας στη μεγαλύτερη ποσότητα από κάθε άλλο μέταλλο. Παρόλο που η πιο συχνά προβαλλόμενη ιδιότητα του είναι η δράση του στην υγεία των οστών, στην πραγματικότητα το ασβέστιο συμμετέχει σε πολύ περισσότερες διεργασίες και είναι απαραίτητο για πληθώρα λειτουργιών του οργανισμού.
Ωστόσο μόλις 1% του ασβεστίου που υπάρχει στον οργανισμό χρειάζεται μεταβολικές λειτουργίες, ενώ το υπόλοιπο 99% βρίσκεται στο σκελετό υποστηρίζοντας την δομή και λειτουργία των οστών και των δοντιών.

Οι κύριες διατροφικές πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά, δηλαδή το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί. Σε ότι αφορά το τυρί, τα κίτρινα τυριά έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο σε σχέση με τα λευκά. Άλλες διατροφικές πηγές είναι τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκκαλο, το τοφού, το μπρόκολο και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Ωστόσο η απορρόφηση του ασβεστίου από τα λαχανικά είναι περιορισμένη.

Οι γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, τα άτομα με αλλεργία στο αγελαδινό γάλα ή με δυσανεξία στη λακτόζη και οι φυτοφάγοι που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά κινδυνεύουν από έλλειψη ασβεστίου αν δεν προσέξουν τη διατροφή τους. Το ίδιο ισχύει και για τις εγκυμονούσες και θηλάζουσες γυναίκες αν δεν καταφέρνουν να καταναλώνουν τις 3 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως που χρειάζονται.

Σε ορισμένες από τις παραπάνω περιπτώσεις χρειάζεται η λήψη συμπληρώματος ασβεστίου, πάντα με τη συμβουλή ειδικού.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή