Το αβγό, αποτελεί ένα τρόφιμο που συνδυάζει υψηλή περιεκτικότητα σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο, γεγονός που το καθιστά μια πολύ καλή επιλογή για το διαιτολόγιο μικρών και μεγάλων.

Ειδικότερα, ένα βραστό αβγό προσφέρει περίπου 70 θερμίδες και 6 γραμμάρια πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ παράλληλα, περιέχει βιταμίνες Α και D, βιταμίνη Β12, φυλλικό οξύ, βιοτίνη, φώσφορο, σελήνιο, ιώδιο, χολίνη, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, συστατικά που είναι απαραίτητα για την υγεία και τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών.

Ωστόσο, πολλοί γονείς τηρούν επιφυλακτική στάση απέναντι στη συχνότητα και ποσότητα κατανάλωσης αβγού, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε χοληστερόλη. Αν και δεν υπάρχουν συγκεκριμένες συστάσεις σχετικά με την κατανάλωση αβγών κατά την παιδική ηλικία, εν τούτοις γνωρίζουμε πως η χοληστερόλη που προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής επηρεάζει πολύ λιγότερο τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα συγκριτικά με άλλα συστατικά, όπως τα κορεσμένα ή τα trans λιπαρά οξέα.

Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε πως ένα παιδί μπορεί να καταναλώνει κατά μέσο όρο 4-7 αυγά ανά εβδομάδα, στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου προτύπου διατροφής. Επιπλέον, καλό θα ήταν το αβγό να καταναλώνεται βραστό και λιγότερο συχνά τηγανιτό, ενώ υγιεινή επιλογή είναι και η ομελέτα φούρνου, ειδικότερα όταν συνδυάζεται με ποικιλία λαχανικών.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr