Το γρήγορο-πρόχειρο φαγητό, γνωστό ως «fast food», αποτελεί μια εύκολη επιλογή για μέρες που το πρόγραμμα της οικογένειας είναι «φορτωμένο» με δραστηριότητες και

δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για την προετοιμασία σπιτικού φαγητού. Ποια θα πρέπει, όμως, να είναι η θέση των εν λόγω γευμάτων στη διατροφή των παιδιών;

Τα φαγητά τύπου fast food αποτελούν στην πλειοψηφία τους επιλογές υψηλού ενεργειακού περιεχομένου, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε λιπαρά. Έτσι, η συχνή κατανάλωσή τους μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη πρόσληψη θερμίδων και πιθανή ανεπιθύμητη αύξηση του βάρους, καθώς και υψηλή πρόσληψη «κακών» λιπαρών που συνδέονται στενά με τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων, όπως η υπέρταση, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο σακχαρώδης διαβήτης.

Από την άλλη, τα συγκεκριμένα γεύματα όχι μόνο περιέχουν υψηλά ποσά «ανθυγιεινών» συστατικών, αλλά ταυτόχρονα είναι φτωχά σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Έτσι, η συχνή κατανάλωσή τους είναι πιθανό να αντικαταστήσει άλλα τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας, υποβαθμίζοντας έτσι την ποιότητα της διατροφής των παιδιών.

Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως η κατανάλωση fast food δεν «απαγορεύεται», αλλά θα ήταν καλό να μην υπερβαίνει τις 2-3 φορές το μήνα. Ακόμη, είναι καλό οι γονείς να θυμούνται ότι το γρήγορο-πρόχειρο φαγητό που πιθανότατα αρέσει στα παιδιά, δε θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως επιβράβευση για την καλή τους συμπεριφορά, αλλά να καταναλώνεται στο πλαίσιο κανόνων που θα ισχύουν για όλα τα μέλη της οικογένειας.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr