Οι υπαίθριοι «καλαμποκάδες», που το χειμώνα μετατρέπονται σε καστανάδες, είναι μια εικόνα συνυφασμένη με το καλοκαίρι. Το ψητό καλαμπόκι από το δρόμο άλλωστε είναι κάτι που οι περισσότεροι έχουμε δοκιμάσει.
Αποτελεί ένα πολύ υγιεινό σνακ, χαμηλών θερμίδων, αφού δεν χρειάζεται κάποια λιπαρή ύλη για να ψηθεί. Ένα μετρίου μεγέθους καλαμπόκι ψητό μπορεί να έχει από 100 μέχρι 150 θερμίδες. Γενικότερα όμως το καλαμπόκι αποτελεί ένα εξαιρετικά υγιεινό τρόφιμο, καθώς περιέχει πολλές βιταμίνες, αντιοξειδωτικά συστατικά, μέταλλα και ίνες.

Αποτελεί μιας από τις καλύτερες τροφές για την ενίσχυση της μνήμης. Το γεγονός αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε θειαμίνη, μια βιταμίνη απαραίτητη για τη σύνθεση της ακετυλοχολίνης. Η εν λόγω ουσία είναι απαραίτητη για την λειτουργία της μνήμης και έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει απώλεια μνήμης και νοσήματα όπως νόσο Alzheimer.

Παράλληλα, αποτελεί από τις καλύτερες πηγές λουτείνης και ζεαξανθίνης, δυο καροτενοειδών που προστατεύουν τα μάτια μας από την ακτινοβολία. Έρευνες αποδίδουν σε αυτά τα δύο συστατικά προστατευτική δράση έναντι οφθαλμικών διαταραχών όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Γενικότερα στο καλαμπόκι θα βρούμε υψηλά ποσά φυτικών ινών, που συμβάλλουν στην βέλτιστη λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος. Ακόμη περιέχει βιταμίνη C και πολλές βιταμίνες συμπλέγματος Β.

Επιστημονική ομάδα neadiatrofis.gr