Οι διάσημες δίαιτες συνήθως πλασάρονται από τον τύπο σαν ‘μαγικές’ λύσεις αδυνατίσματος. Ωστόσο στην πλειοψηφία τους δε βοηθούν στην αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς, είναι στερητικές, μονότονες και συχνά ελλιπείς σε θρεπτικά συστατικά.

Επίσης, δεν μας βοηθούν να χάσουμε περισσότερα κιλά από ότι η ισορροπημένη διατροφή με μειωμένες ποσότητες. Μερικά παραδείγματα διάσημων διαιτών είναι τα εξής:
• Δίαιτα Atkins και δίαιτα Dukan (χαμηλών υδατανθράκων ή «κετογονικές» δίαιτες): Η υψηλή πρόσληψη πρωτεΐνης, κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, ενώ επιβαρύνει τη νεφρική λειτουργία και την υγεία των οστών.

• Δίαιτα της ζώνης (δίαιτα με αναλογία υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπών 40:30:30): Δεν υποστηρίζεται από επιστημονικά δεδομένα, είναι περιοριστική και δύσκολη στην εφαρμογή.

• Δίαιτα συνδυασμού τροφών (απαγορεύει το συνδυασμό θρεπτικών συστατικών, π.χ. όχι πρωτεΐνες και υδατάνθρακες στο ίδιο γεύμα): Η υποσχόμενη απώλεια βάρους δεν έχει καμία επιστημονική εξήγηση και πρακτικά οφείλεται στην πρόσληψη λιγότερων θερμίδων και όχι στον συνδυασμό τροφίμων.

• Δίαιτα ομάδας αίματος (επιτρέπει / απαγορεύει τρόφιμα με βάση την ομάδα αίματος): Επιστημονικά ανυπόστατη και καθόλου εξατομικευμένη – κατηγοριοποιεί τα άτομα σε 4 ομάδες ανάλογα με τον τύπο αίματος (0, Α, Β, ΑΒ).

• Δίαιτα της λαχανόσουπας (αυστηρή υποθερμιδική δίαιτα με βάση την λαχανόσουπα): Μη ισορροπημένη, μονότονη, στερητική δίαιτα, ελλιπής σε διάφορα θρεπτικά συστατικά.

• Τεστ δυσανεξίας τροφίμων (που βρίσκουν ποια τρόφιμα παχαίνουν ή αδυνατίζουν τον καθένα): Ιδιαίτερα δημοφιλής, ωστόσο χωρίς καμία απολύτως επιστημονική βάση. Η απώλεια βάρους οφείλεται στον περιορισμό των θερμίδων και όχι στις υποτιθέμενες δυσανεξίες.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή