Έχετε κατά νου πάντα ότι το γυμναστήριο δεν είναι ο προσωπικός σας χώρος. Είναι κοινός για όλους, όπως και τα μηχανήματα. Άρα δεν μπορείτε να «καταχράστε» τον χρόνο σε κάποιο μηχάνημα έτσι επειδή αποφασίσατε να ανεβάσετε τους ρυθμούς της προπόνησής σας.
Εάν πάλι κάποιος θέλει να προπονηθείτε μαζί, αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι, καθώς η γυμναστική είναι σκληρή δουλειά και όταν «μοιράζεται» γίνεται πιο διασκεδαστική.

Τίποτα (μα τίποτα όμως) δεν είναι πιο αηδιαστικό και αποκρουστικό σε ένα γυμναστήριο από τον ιδρώτα. Αυτό όμως είναι φυσιολογικό. Όλοι ιδρώνουν αφού ασκούνται. Ωστόσο αυτή δεν πρέπει να είναι η δικαιολογία μας για να αφήνουμε ανεξέλεγκτα τον ιδρώτα να τρέχει παντού. Για αυτό να έχετε μαζί σας πάντα μία έξτρα δεύτερη πετσέτα, την οποία μπορείτε να ακουμπάτε πάνω στον πάγκο όταν κάνετε βάρη ή όταν χρησιμοποιείτε το στρώμα για παράδειγμα. Εάν βέβαια ξεχάστε να τη χρησιμοποιήστε πριν αρχίσετε την προπόνησή σας, καλό θα είναι να ζητήσετε μία από το γυμναστήριο για να σκουπίσετε το μηχάνημα όταν τελειώσετε.

Η κακή συνήθεια μερικών να χρησιμοποιούν τα βάρη, τα στρώματα και ότι άλλο παρέχει το γυμναστήριο, και όταν τελειώσουν να τα αφήνουν στην …τύχη τους, είναι δείγμα πολύ κακής διαγωγής σε έναν κοινόχρηστο χώρο. Αν είστε από αυτούς, σκεφτείτε ότι (δυστυχώς) δεν είστε μόνοι σας και θα έρθει η στιγμή που και εσείς θα ψάχνετε κάτι και δεν θα το βρίσκετε. Γι αυτό ο καλύτερος τρόπος είναι όλοι να τοποθετούμε ότι παίρνουμε πάλι στη θέση του.
Η κατανόηση των αναγκών των άλλων είναι σημαντικός παράγοντας για τη ζωή στο γυμναστήριο. Η έννοια του σεβασμού των άλλων εξάλλου βοηθά όλους να είμαστε πιο υγιείς και χαρούμενοι. Άρα αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να προσέχετε ιδιαίτερα όχι μόνο τη δική σας αυτοσυγκέντρωση αλλά και των άλλων. Ο θόρυβος και η δόνηση που προκαλείται όταν αφήσετε άτσαλα τα βάρη κάτω, για παράδειγμα, μπορούν πολύ εύκολα να χαλάσουν την αυτοσυγκέντρωσή κάποιου άλλου.

Ο εγωκεντρισμός μερικών και η επίδειξη δύναμης εξάλλου μοιάζει γελοία παρά εκφοβιστική. Άρα το τελευταίο πράγμα που θέλει κάποιος είναι τον οποιοδήποτε άσχετο, να του κάνει υποδείξεις, να τον κοροϊδεύει ή να εκνευρίζεται όταν υπάρχει μία απορία. Κανείς δεν γεννήθηκε με ..αθλητικές γνώσεις. Ηρεμία.
Πολλές φορές το γυμναστήριο είναι γεμάτο από κόσμο και είναι αδύνατο να γλιτώσετε το «στριμωξίδι». Μπορεί να μην έχετε την άπλα που απολαμβάνετε άλλες ώρες, αλλά σε περιόδους αιχμής μην είστε εγωιστής και μην προσπαθήσετε να εισβάλλετε στον προσωπικό χώρο του άλλου, απλά και μόνο επειδή θέλετε να γυμναστείτε. Εξάλλου όλοι αυτό θέλουν.

Ένα από τα πιο άσχημα πράγματα στο γυμναστήριο είναι να προσπαθείς να συγκεντρωθείς και δίπλα σου να έχεις κάποιον που είχε την αγένεια να απαντήσει στο κινητό του. Όλοι έχουν τηλέφωνο αλλά αυτό πρέπει να μένει στο σάκο κλειδωμένο και να μην «περιφέρεται» στους άλλους χώρους του γυμναστηρίου. Εάν ωστόσο περιμένετε κάποιο σημαντικό τηλεφώνημα ή απλά θέλετε να απαντήσετε, κάντε το αλλά αφού βγείτε από την αίθουσα που αθλούνται οι υπόλοιποι. Με αυτόν τον τρόπο και δεν θα χάσετε το τηλεφώνημα, και οι συναθλητές σας θα μπορούν να συνεχίσουν την αυτοσυγκέντρωσή τους…ίσως και στο μηχάνημα που χρησιμοποιούσατε μόλις πριν λίγο.

Αφιερωμένο στον τύπο του Έλληνα «ξερόλα» με τους μυς!!!! Όταν κάποιος πηγαίνει γυμναστήριο εξελίσσει σιγά σιγά τον δικό του τρόπο να προπονείται, ο οποίος είναι συνήθως ιδιαίτερος και μοναδικός για τον καθένα, χωρίς φυσικά να τραυματίζεται. Είναι πάρα πολύ ενοχλητικό να κάνεις μία άσκηση και κάποιος, να σε πλησιάζει, να σε διακόπτει για να σου δείξει πως είναι «ο σωστός τρόπος», ειδικά μάλιστα αν αυτός δεν είναι ο γυμναστής. Σε περίπτωση ωστόσο που το γυμναστήριο είναι η δεύτερη φύση σας και βλέπετε πως κάποιος κινδυνεύει να τραυματιστεί με τη λάθος μέθοδό του, απλά ενημερώστε τον αρμόδιο προπονητή.

Από το Χάρη Κόγια, επιστημονικό συνεργάτη neadiatrofis.gr