Ίσως το πιο διάσημο συστατικό για την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού από τις ιώσεις και τα κρυώματα είναι η βιταμίνη C.
Ωστόσο ένα εξίσου σημαντικό και ίσως και σημαντικότερο αμυντικό όπλο για τον οργανισμό μας είναι το σελήνιο.
Αποτελεί συστατικό συγκεκριμένων συστημάτων στον ανθρώπινο οργανισμό και ρυθμίζει σε μεγάλο βαθμό την αντιοξειδωτική προστασία μας, προϋπόθεση απαραίτητη για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.

Κατά συνέπεια είναι σημαντικό να αυξήσουμε τις πηγές σεληνίου στη διατροφή μας. Βρίσκεται κατά κύριο λόγο στο έδαφος και κατά συνέπεια μπορούμε να το προσλάβουμε μέσα από τις τροφές που βρίσκονται στο έδαφος, δηλαδή τα λαχανικά, τα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς και έτσι περνάει στην τροφική αλυσίδα. Πολύ καλές πηγές αποτελούν τα ψάρια και τα θαλασσινά, το κρέας, το συκώτι, ξηροί καρποί όπως τα καρύδια, ενώ μια ιδιαίτερα πλούσια πηγή σεληνίου αποτελούν τα Brazilian nuts.

Σύμφωνα με το EUFIC (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Διατροφικής Ενημέρωσης),τα δημητριακά, τα λαχανικά και άλλα φυτά περιέχουν σελήνιο, αλλά η ποσότητα που περιέχουν ποικίλλει ανάλογα με το έδαφος στο οποίο μεγαλώνουν. Το ευρωπαϊκό έδαφος είναι σχετικά φτωχό σε σελήνιο σε σχέση με άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα η Αμερική, ο Καναδάς και η Κίνα. Αν και τα επίπεδα πρόσληψης σεληνίου στην Ευρώπη έχουν μειωθεί, είναι ακόμα επαρκή για να προλάβουν εμφανή σημάδια ελλείψεων.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr