Όσοι έχουν συνηθίσει να τρέχουν στο δρόμο, δηλώνουν πως δεν το αλλάζουν με τίποτα. Η μοναδική αίσθηση που σου προσφέρει είναι ανεπανάληπτη, όπως υποστηρίζουν, καθώς οι παραστάσεις γύρω σου αλλάζουν διαρκώς, ενώ και ο ίδιος ο δρόμος παρουσιάζει εναλλαγές και εκπλήξεις και έτσι δεν πρόκειται να βαρεθείς και να τα εγκαταλείψεις εύκολα.
Αντίθετα, πιστεύουν, πως το τρέξιμο σε διάδρομο, θυμίζει τη ρόδα που υπάρχει σε μερικά κλουβιά που φιλοξενούν χαμστεράκια, τα οποία τρέχουν διαρκώς χωρίς να φθάνουν πουθενά.

Ένα από τα βασικότερα συμπεράσματα μελετών υπέρ του τρεξίματος στο δρόμο είναι πως το σώμα καταβάλλει μεγαλύτερη προσπάθεια όταν τρέχει σε ανώμαλες επιφάνειες, όπως π.χ. στο δρόμο με τις ανηφόρες, τις λακκούβες κ.α. καίγοντας και περισσότερες θερμίδες κάτι που δεν συμβαίνει με το τρέξιμο στο διάδρομο, που η επιφάνεια είναι λεία και χωρίς «εκπλήξεις». Τέλος, σύμφωνα με έρευνες, το τρέξιμο στο δρόμο, καίει περίπου 6% περισσότερες θερμίδες από ότι το τρέξιμο στο διάδρομο, λόγω της αντίστασης του αέρα!

Ωστόσο, υπάρχουν και οι αρνητικές πλευρές. Μία από αυτές είναι και η αυξημένη πιθανότητα τραυματισμού που αντιμετωπίζει ο αθλητής, καθώς η ανώμαλη επιφάνεια του δρόμου, οι λακκούβες και οι κακοτεχνίες της ασφάλτου, μπορεί να του κοστίσουν έναν αναπάντεχο τραυματισμό.
Εξίσου αρνητικές είναι και οι αναπάντεχες εναλλαγές του καιρού, που μπορεί να επηρεάσουν την πορεία μιας προπόνησης.
Όταν έξω βρέχει ή κάνει υπερβολικό κρύο, ο αθλητής, όσο και αν είναι αφοσιωμένος στο σκοπό του, δύσκολα θα πάρει την απόφαση να αθληθεί με τέτοιο καιρό και έτσι θα αναβάλλει την προπόνησή του για πιο ηλιόλουστες ημέρες.

Από το Χάρη Κόγια, επιστημονικό συνεργάτη neadiatrofis.gr