Τα τριγλυκερίδια αποτελούν την κύρια μορφή λίπους στο σώμα. Όλοι οι άνθρωποι είναι φυσιολογικό να έχουν ένα ορισμένο επίπεδο τριγλυκεριδιών στο αίμα τους.
Ωστόσο όταν ο αριθμός τους αυξηθεί πολύ, όπως συχνά συμβαίνει σε άτομα με αυξημένο βάρος, τότε χρειάζεται προσοχή. Ιδανικά θέλουμε τα επίπεδα τριγλυκεριδίων αίματος να μην υπερβαίνουν τα 150 ml/dl, διαφορετικά έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο καρδιαγγειακό σύστημα.
Τα υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων χρειάζονται χρόνο για να πέσουν, ωστόσο υπάρχουν ορισμένες διατροφικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά:

• Χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο ως κύρια λιπαρή ύλη στο μαγείρεμα και στη σαλάτα και προσέχετε την ποσότητα (μία κουταλιά της σούπας ανά μερίδα είναι ένας καλός οδηγός)

• Αποφεύγετε κορεσμένα και υδρογονωμένα λιπαρά, δηλαδή ζωικό λίπος, τηγανιτά, λιπαρά φαγητά και γλυκά, επεξεργασμένα τρόφιμα πλούσια σε λίπος (μπισκότα, αλμυρά σνακ, κρουασάν, fast food), γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά.

• Περιορίστε τα απλά σάκχαρα, δηλαδή αναψυκτικά, γλυκά, χυμούς, ζάχαρη, μέλι και επεξεργασμένα τρόφιμα με ‘κρυφά’ ονόματα σακχάρων όπως ιμβερτοσάκχαρο, μολάσσες, μερικώς υδρολυμένο άμυλο, φρουκτόζη, σιρόπι φρουκτόζης, γλυκόζη, σιρόπι γλυκόζης, δεξτρόζη.

• Περιορίστε το αλκοόλ.

• Καταναλώνετε περισσότερα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

• Προσέχετε το μέγεθος των μερίδων σας, έτσι ώστε να διατηρείτε ένα υγιές βάρος.

• Ασκηθείτε από 30 λεπτά ημερησίως ή και παραπάνω τις περισσότερες ημέρες τις εβδομάδας.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή