Τα όσπρια αποτελούν ένα τρόφιμο σήμα κατατεθέν της ελληνικής παραδοσιακής κουζίνας. Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, και άπεπτες φυτικές ίνες.
Παράλληλα περιέχουν χαμηλά ποσά λίπους (εφόσον δεν προστεθεί μεγάλη ποσότητα λαδιού στο μαγείρεμα).

Η σύσταση τους, τα ορίζει ως γνήσιους αντικαταστάτες του κρέατος στην διατροφή του ανθρώπου είτε σε περιόδους νηστείας, είτε στην καθημερινή διατροφή. Για καλύτερα αποτελέσματα είναι σκόπιμο να τα συνδυάζετε με ρύζι ή ξηρούς καρπούς.
Η συχνή κατανάλωση οσπρίων έχει συσχετισθεί με διάφορες ευεργετικές επιδράσεις όπως την μείωση της χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων αλλά και διαφόρων μορφών καρκίνου, όπως του παχέως εντέρου και του παγκρέατος.

Επίσης, χάρη στις περιεχόμενες φυτικές ίνες, συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.
Κατά την παρασκευή, για καλύτερα αποτελέσματα, θα πρέπει το αλάτι και άλλα όξινα πρόσθετα όπως η τομάτα, το ξύδι και το λεμόνι να χρησιμοποιούνται στο τέλος του μαγειρέματος.
Η προσθήκη σκόρδου, δάφνης και κρεμμυδιού μπορεί να ενισχύσει την δράση τους στην προαγωγή της υγείας προσφέροντας σημαντικές ποσότητες αντιοξειδωτικών συστατικών.
Απολαύστε τα 1-2 φορές εβδομαδιαίως για καλή υγεία και οικονομική διατροφή.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr