Η ενέργεια που χρειάζεστε κάθε ημέρα για να καλύψετε τις ανάγκες σας και να λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σας, εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες, με κυριότερους από αυτούς :

Το βασικό σας μεταβολισμό, o οποίος αποτελεί το ελάχιστο ποσό ενέργειας που απαιτείται για τη διατήρηση των βασικών, ζωτικών λειτουργιών του οργανισμού

Την ενέργεια που καταναλώνεται για ακούσιες κινήσεις (π.χ. μηχανική κίνηση των χεριών ή ανοιγόκλεισμα των βλεφάρων κ.α.)

Τη θερμογεννετική επίδραση των τροφών, δηλαδή την ενέργεια που πρέπει να καταναλωθεί για να γίνει η πέψη και η απορρόφηση της τροφής

Την καθημερινή φυσική δραστηριότητα

Οι επίσημοι φορείς υγείας και διατροφής έχουν θεσπίσει ως μέσες ημερήσιες ανάγκες τις 2000 θερμίδες για μια ενήλικη γυναίκα με ήπια δραστηριότητα και τις 2500 θερμίδες αντιστοίχως για τους άνδρες.
Παρολαυτά, υπάρχουν συγκεκριμένες εξισώσεις που μας δίνουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις ενεργειακές μας ανάγκες.

Μία από αυτές μας λέει ότι οι θερμίδες που χρειάζεστε κάθε ημέρα κυμαίνονται από 25 – 30 ανά κιλό σωματικού βάρους σας. Αν θέλετε να χάσετε βάρος τότε πολλαπλασιάστε το βάρος επί το 25 με 26 και θα βρείτε πόσες θερμίδες πρέπει να παίρνετε την ημέρα. Αν θέλετε να συντηρηθείτε στα κιλά σας με το 28 με 30 (όσο περισσότερη γυμναστική πάμε προς το 30).

Για παράδειγμα ένας άντρας που είναι 80 κιλά και γυμνάζετε συστηματικά χρειάζεται περίπου 80 * 30 = 2400 θερμίδες. Αν πρέπει να χάσει βάρος 80 * 25 = 2000 θερμίδες

Αντιλαμβάνεται φυσικά κανείς ότι οι παραπάνω τρόποι αποτελούν εύκολους και λίγο πιο γενικούς τρόπους για να έχετε μια εικόνα για τις θερμίδες που χρειάζεστε κάθε ημέρα.
Για μεγαλύτερη ακρίβεια, ιδιαιτέρως όταν κάποιος θέλει να χάσει και βάρος, θα πρέπει να απευθύνεται σε κάποιον ειδικό, οπότε με ειδικές πιο πολύπλοκες εξισώσεις και μετρήσεις υπολογίζονται οι μέσες ενεργειακές του ανάγκες.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr