Κατά τη διάρκεια των γευμάτων, το είδος του φαγητού, το μέγεθος της μερίδας που σερβίρουμε, καθώς και τα διάφορα «συνοδευτικά» που καταναλώνουμε, αποτελούν
καθοριστικούς παράγοντες της συνολικής πρόσληψης θερμίδων, η οποία με τη σειρά της -και σε συνδυασμό με την ενεργειακή δαπάνη-, επηρεάζει την πορεία του σωματικού βάρους.

Κατά πόσο όμως γνωρίζετε πως και ο ρυθμός με τον οποίο καταναλώνουμε ένα γεύμα, μπορεί να διαφοροποιήσει την ποσότητα του φαγητού που θα καταναλώσουμε και τελικά το σύνολο των θερμίδων που θα πάρουμε; Πράγματι, η ταχύτητα με την οποία τρώμε φαίνεται ότι παίζει σημαντικό ρόλο. Και αυτό, γιατί ο οργανισμός χρειάζεται κάποιο χρόνο μέχρι να «αντιληφθεί» το αίσθημα κορεσμού. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να περάσουν περίπου 20 λεπτά έως ότου ο εγκέφαλος στείλει το «μήνυμα» που θα μας κάνει να αισθανθούμε ότι χορτάσαμε.

Συνεπώς, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως αν ολοκληρώσουμε το γεύμα μας σε 5-10 λεπτά, πιθανότατα δε θα έχουμε φάει με «οδηγό» το αίσθημα πείνας και κορεσμού. Αντιθέτως, στις περισσότερες περιπτώσεις η ποσότητα κατανάλωσης μπορεί να είναι αρκετά μεγαλύτερη, δημιουργώντας ένα ετεροχρονισμένο αίσθημα πληρότητας ή ακόμη και δυσφορίας.

Φροντίστε λοιπόν, να καταναλώνετε τα γεύματά σας με αργό ρυθμό, στοχεύοντας σταδιακά στα 20 λεπτά, ώστε να μπορείτε να αντιληφθείτε το αίσθημα κορεσμού και να αποφεύγετε την κατανάλωση φαγητού πέραν αυτού.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr