Μπαίνοντας σε περίοδο πιο έντονης ηλιοφάνειας, η προστασία από τις βλαβερές επιδράσεις του ήλιου είναι σίγουρα η πιο αποτελεσματική αντιγηραντική θεραπεία που υπάρχει.
Όμως, η προστασία από τον ήλιο δεν περιλαμβάνει μόνο ό,τι βάζουμε στο δέρμα, π.χ. αντιηλιακές κρέμες. Θα πρέπει να ξεκινάει εκ των έσω, μέσα από τη διατροφή μας.
Υπάρχουν συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην προστασία μας από τον ήλιο.

Τα αντηλιακά που επαλείφουμε στο δέρμα λειτουργούν αποτρέποντας το φως του ήλιου να εισχωρήσει στο δέρμα, ενώ οι κατάλληλες τροφές βοηθούν έτσι ώστε η ακτινοβολία που κατορθώνει να διεισδύσει να μην μπορέσει να μας βλάψει.
Οι τροφές κάνουν το σώμα μας ανθεκτικό στον ήλιο, αλλά να θυμάστε ότι πάντα πρέπει παράλληλα να βάζουμε αντηλιακή κρέμα δέρματος για μεγαλύτερη ασφάλεια.
 Οι τροφές που βοηθούν στην προστασία μας από τον ήλιο είναι εκείνες που παρέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες.
Θρεπτικά συστατικά που έχει βρεθεί ότι είναι αποτελεσματικά και μπορούν εύκολα να καταναλωθούν είναι τα εξής:
Λυκοπένιο: 
Το λυκοπένιο είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που καταπολεμά τη φλεγμονή που προκαλείται από τις ακτίνες του ήλιου.
Οι ντομάτες (τόσο ωμές όσο και μαγειρεμένες), έχουν σημαντικές ποσότητες λυκοπενίου που μπορούν εύκολα να απορροφηθούν από το σώμα.
Για να μεγιστοποιηθεί η δράση του λυκοπενίου, μπορείτε να βάλετε λίγο ελαιόλαδο για να μαγειρέψετε τις ντομάτες, ώστε να λάβετε και την αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε.
Βιταμίνη Α και β-καροτένιο: 
Η κύρια λειτουργία της βιταμίνης Α είναι να προστατεύει το δέρμα και τα μάτια. Φρούτα και λαχανικά που είναι κίτρινα, κόκκινα και πορτοκαλί (καρότα, καρπούζι, φράουλες, λεμόνια, παπάγια, κ.λπ.) είναι οι καλύτερες πηγές.
Βιταμίνη C: 
Η βιταμίνη C είναι σημαντική για την υγεία του δέρματος, διότι είναι απαραίτητη για την παραγωγή του κολλαγόνου στο σώμα. Μπορεί να προσληφθεί επαρκώς καταναλώνοντας εσπεριδοειδή, πιπεριά, φράουλες, μπρόκολο, κλπ.
Βιταμίνη Ε: 
Η βιταμίνη Ε βοηθά στην αναγέννηση των ιστών. Βρίσκεται μεταξύ άλλων στο ελαιόλαδο, στους ξηρούς καρπούς, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, στις πιπεριές, στα δημητριακά, στο φύτρο σιταριού και καλαμποκιού,.
Λουτεΐνη: 
Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη προστατεύει το δέρμα και τα μάτια από την επιβλαβή δράση του ήλιου. Μπορείτε να τις λάβετε καταναλώνοντας πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπρόκολο και αυγά. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι πολύ ευαίσθητα με το μαγείρεμα γι’ αυτό πρέπει να προσπαθούμε να τρώμε ωμά λαχανικά ή ελαφρά μαγειρεμένα στον ατμό.

Ποια τρόφιμα πρέπει να καταναλώσουμε για την προστασία του δέρματος; 
Φρούτα και λαχανικά, προφανώς, είναι το καλύτερο.
Οι ίδιες θρεπτικές ουσίες που προστατεύουν τα φυτά από τα ηλιακά εγκαύματα είναι εκείνα που είναι σε θέση να προστατεύσουν και το σώμα μας.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr