Το φθινόπωρο έφτασε φέρνοντας μαζί τις ιώσεις και τα κρυολογήματα. Μερικά πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και διατροφικές συνήθειες που μπορούν να αποτελέσουν σύμμαχο κατά των ιώσεων είναι:

• Η βιταμίνη C έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και βοηθά στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών οι οποίες αυξάνονται σε περίπτωση λοίμωξης. Παράλληλα, υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα που υποστηρίζουν ότι η βιταμίνη C βοηθά στον περιορισμό της διάρκειας του κοινού κρυολογήματος. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C είναι τα εσπεριδοειδή, οι πιπεριές, τα ακτινίδια, το μπρόκολο (αρκεί να μην έχει μαγειρευτεί πολύ, γιατί τότε η βιταμίνη C καταστρέφεται).

• Άλλες ουσίες όπως η βιταμίνη Ε (ελαιόλαδο, ξηροί καρποί), το β-καροτένιο (φρούτα και λαχανικά με έντονο πορτοκαλί ή κόκκινο χρώμα), το λυκοπένιο (ντομάτες) και τα φλαβονοειδή (πράσινο τσάι, μαύρη σοκολάτα, κόκκινο κρασί) έχουν επίσης αντιοξειδωτική δράση προσφέροντας προστασία στον οργανισμό.

• Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα ενισχύουν την εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Διατροφικές πηγές ωμέγα 3 λιπαρών είναι τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, κολιός, σολωμός), ο λιναρόσπορος και ορισμένοι ξηροί καρποί (π.χ. καρύδια).

• Η επαρκής πρόσληψη σιδήρου είναι επίσης σημαντική, καθώς απουσία του ο οργανισμός γίνεται ευάλωτος στις λοιμώξεις. Καλές πηγές απορροφήσιμου (αιμικού) σιδήρου είναι το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά και το ψάρι, ενώ πηγές μη αιμικού σιδήρου (που χρειάζεται βιταμίνη C για να απορροφηθεί καλύτερα) είναι τα όσπρια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα θαλασσινά.

• Τέλος θα πρέπει να αποφεύγονται οι εξαντλητικές δίαιτες, τα τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη και το φαγητό απέξω.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Πηγή