Αν και δε θα λέγαμε ότι συγκαταλέγονται στα αγαπημένα τρόφιμα των παιδιών, τα όσπρια αποτελούν αδιαμφισβήτητα
επιλογές, που δε θα πρέπει να λείπουν από το διαιτολόγιό τους. Πρόκειται για μια ομάδα τροφίμων υψηλής διατροφικής αξίας, που προσφέρει πλήθος θρεπτικών συστατικών, πολύτιμων για την υγεία μικρών και μεγάλων.

Τα όσπρια διαθέτουν αρχικά υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη ή/και αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, ενώ παράλληλα αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού, διευκολύνοντας έτσι τον έλεγχο της πρόσληψης τροφής. Από την άλλη, περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, που είναι απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη και διατήρηση της υγείας των παιδιών, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και ειδικότερα φυλλικό οξύ, θειαμίνη και νιασίνη, καθώς και σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και φώσφορο.

Ακόμη, αποτελούν πλούσιες πηγές πρωτεϊνών φυτικής προέλευσης με υψηλή περιεκτικότητα σε απαραίτητα αμινοξέα, ενώ όταν συνδυαστούν με άλλες πηγές φυτικών πρωτεϊνών, όπως οι ξηροί καρποί και τα προϊόντα δημητριακών (ρύζι, ψωμί, ζυμαρικά), παρέχουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.

Γενικά, θα πρέπει να φροντίζετε ώστε το παιδί σας να καταναλώνει όσπρια τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση και ιδανικά 2-3 φορές την εβδομάδα, επιλέγοντας ποικιλία αυτών αντί για ένα μόνο είδος. Άλλωστε, μην ξεχνάτε πως τα όσπρια, εκτός από κύριο γεύμα, μπορούν να καταναλωθούν και ως συνοδευτικό, ή σαν συστατικό σε σαλάτες και άλλα φαγητά. Τέλος, εάν σας αποθαρρύνει ο φόβος της πιθανής εμφάνισης γαστρεντερικών ενοχλήσεων, εφαρμόστε πρακτικές όπως το μούλιασμα με συχνή αλλαγή του νερού και το καλό βράσιμο, που μπορούν να περιορίσουν τα συμπτώματα.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr