Όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει, τα παιδιά ζητούν όλο και συχνότερα την αγαπημένη τους καλοκαιρινή λιχουδιά, που δεν είναι άλλη από το παγωτό. Τι θέση, λοιπόν, θα πρέπει να έχουν τα παγωτά

στη διατροφή των παιδιών και πόσο συχνά μπορούν να καταναλώνονται στο πλαίσιο ενός υγιεινού διαιτολογίου;

Συνοπτικά, θα λέγαμε πως, όπως ισχύει για όλα τα τρόφιμα, το παγωτό μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός ισορροπημένου διατροφικού προτύπου, αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο. Μάλιστα, εάν το συγκρίνουμε με άλλα γλυκίσματα που προσφέρουν κατά κύριο λόγο ζάχαρη, λιπαρά και θερμίδες, το παγωτό περιέχει και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως όπως πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ασβέστιο και άλλα μικροθρεπτικά συστατικά που περιέχονται στο γάλα.

Αναφορικά με την προτεινόμενη συχνότητα κατανάλωσης, αν και αυτή μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις ανάγκες και τις συνήθειες κάθε παιδιού, σε γενικές γραμμές το διαιτολόγιο θα μπορούσε να περιλαμβάνει ένα μικρό παγωτό 1-2 φορές την εβδομάδα, κατά προτίμηση απλό με γεύση βανίλια ή φρούτων, αντί για πιο «πλούσια», που περιέχουν υλικά όπως κομμάτια σοκολάτας ή μπισκότων, ξηρούς καρπούς, καραμέλα ή διάφορα σιρόπια.

Από την άλλη, πολύ καλή επιλογή μπορεί να αποτελέσει και το σπιτικό παγωτό, ειδικά εάν παρασκευαστεί με φρέσκα φρούτα και γάλα ή γιαούρτι. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό οι γονείς να θέτουν, σε συμφωνία με τα παιδιά, κανόνες αναφορικά με την κατανάλωση παγωτών και γλυκών. Τέλος, τα παγωτά δε θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ως επιβράβευση, αλλά ούτε και να «απαγορεύονται», καθώς οι εν λόγω πρακτικές μπορεί να αυξήσουν την επιθυμία κατανάλωσή του.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr